Presentació

La finalitat del Club és fomentar la pràctica de l'esport del BTT a les Valls d'Àneu i donar a coneixer els racons i el camins de les nostres valls.

Per això, s'ha creat aquest bloc on s'anunciarà el calendari de sortides i les incidències.

Les sortides son obertes a tothom que tingui ganes de pedalar, no importa el nivell, ens reagruparem a llocs previstos prèviament perque tothom pugui anar al seu ritme.

Els menors de 18 anys han d'estar federats en ciclisme

Animeu-vos.

dilluns, 1 d’agost del 2011

Crònica sortida 31-7 . Araós - Alins - Pic Cubil - Virós - Araós

Aquest diumenge hem experiemtat de sorir cap a unaltra vall, ja haviem sortit una mica de les Valls d'Àneu quan vam anar a Estany Gento o la sortida dels Argulls, però aquests eren un terreny més conegut.

Aquest cop hem agafat la furgo de Dani i el remolc carregat de bicicletes cap a La Vall Farrera, a Araós, on el Pau ens faria de guia.

Al passar per la gasolinera, cap a les 7h20' ja ens hem creuat amb el David d'Escaló que anava a fer unes "series" a la Bonaigua.

Hem sortit 7, amb l'equipament del club, això ja semble serio.

La ruta ha començat anant per carretera cap a Alins, aquí hem agafat la carretera de Tor, uns 2 km. i desprès hem agafat üna pista a ma dreta al bosc d'Alins.

Uns 18 km de pujada pel bosc fins a la cota 2.400, la mes alta que hem pujat de moment. Malgrat la llarga pujada, el pendent de la pista era molt constant i es feia força soportable. Mes amés hem puta la major part amb la fresca i s'ha agraaït. Però llarga, molt llarga la pujada.

Hem arribat a dalt de tot, sota el Pic Cubil amb 3h 15' parades incloses per reagrupar-nos, esmorçar, etc.

El GPS de José Antonio és la proba de que hem arribat als 2424 m. i ja havia gastat 2.500 calories, avui tocarà un bon bistek.

La baixada ha esta brutal. Els primers 400m. de desnivell una pista bronca amb molta pedra. 1 km. de pista mes bona, i dels 1.900 m. fins als 950 m. d'Araós el Pau ens ha sorprès amb tota una varietat de tiraderes i senders de tota classe i mena,uns nets i ràpids, altres mes pendents i tècnics, altres més pedregosos.i estrets ... Hem sofert alguna caiguda, sense conseqüencies i molt malt de braços.

Hem fet una mini parada a les Bordes de Virós i hem continuat per senders fins a Araós.

Arribàvem a Araós a les 12h 45'. Una mica tard però ha valgut la pena. I desprès furgo i tornar a Esterri.

Distància 37,5 km.    Desnivell + 1.450 m. Temps 5 h

Parte de guerra

Punxades: 2 (el david ha fet el darrer km. corrent amb la roda punxada)
Avaries: Molta pastilla de freno gastada, i un buje fluix