Presentació

La finalitat del Club és fomentar la pràctica de l'esport del BTT a les Valls d'Àneu i donar a coneixer els racons i el camins de les nostres valls.

Per això, s'ha creat aquest bloc on s'anunciarà el calendari de sortides i les incidències.

Les sortides son obertes a tothom que tingui ganes de pedalar, no importa el nivell, ens reagruparem a llocs previstos prèviament perque tothom pugui anar al seu ritme.

Els menors de 18 anys han d'estar federats en ciclisme

Animeu-vos.

diumenge, 17 de juliol del 2011

Crònica 17-7-11. Esterri - Beret - Argulls - Bonaigua - Esterri

Avui teniem el 2on. "repte" de la temporada de BTT, pujar fins a Argulls. La previsió meteorològica era dolenta, però avui no ens podiem arronsar a la primera, desprès de quedar en evidència a la darrrera Montgarri.

Total, que hem sortit 8 finalment, hem tingut 2 noves incorporacions, el Pau d'Araós, i el David d'Escaló. aquest últim ha sortit pedalejant d'Escaló, i el Joan se'ns ha enganxat a Isil.

Hem sortit a les 7h per no fer massa tard, estava núbol, però no plovia i la temperatura era bona. Hem pujat com un tiro fins a Perosa amb 1h 15', i allí hem fet el 1er reagrupament ( a les altres sortides ja en portàvem 3).

Continuem cap a Montgarri també molt ràpids, no entrem a Montgarri i hi passem de llarg, la sortida és llarga i no podem perdre massa temps. Poc desprès de Montgarri entrem a la boira, un clàssic a la Val d'Aran, a partir d'aquí el dia recorda la sortia a Estany Gento.

Les noves incorporacions van tirant del grup amb força i amb 2h 38 estem al Pla de Beret. Poc desprès parem a l'Orri per fer el reagrupament, menjar una mica, per agafar forces per la darrera pujada. Estem calats d'aigua i fot un fred que pela. La boira és bastant espessa, però finalment decidim que entre el track del GPS i el Ramon que s'ho coneix, mai tant que no arribem a Argulls.

Anem creuant els teleselles de l'estació de Baqueira, i la pista cada cop s'empina més, gairebé tots hem de posar platillo. La boira és bastant suportable però comença a ploure.

Arribem al Pàrrec d'Argulls i aquí comença la traca final del dia, la pujada és encara mes forta i hi ha molta pedra petita ens obligue a fer molts trams a peu.

El Ramon es ressent de la lessió dels creuats i li costa molt caminar. Pugem una mica més i ja estem als Argulls a 2.340 m. i a partir d'ara tot és baixada. Hem posat 4h15'. Estem cansats, xops i fins la càmara de fotos esta`plena d'aigua.

Primer baixem per la pista de la Bonaigua fins al cap del Port, i desprès decidim no baixar pel camí, continua la boira, la pluja i el fred, i baixem per la carretera.

Fem parada a les Ares per escalfar-nos una mica amb cafés i tés, i Jordi ens dona uns diaris per posar-los al pit.

Ja molt refets, la baixada, ara, és vertiginosa, ja no tenim tant fred, no plou i no hi ha boira. I arribem a Esterri a les 12h30'

Distància 66 km.    Temps total  5h 20'  Temps de pedaleig 4h 15'  Desnivell+ 1.565 m. temp. mín. 6ºC