Presentació

La finalitat del Club és fomentar la pràctica de l'esport del BTT a les Valls d'Àneu i donar a coneixer els racons i el camins de les nostres valls.

Per això, s'ha creat aquest bloc on s'anunciarà el calendari de sortides i les incidències.

Les sortides son obertes a tothom que tingui ganes de pedalar, no importa el nivell, ens reagruparem a llocs previstos prèviament perque tothom pugui anar al seu ritme.

Els menors de 18 anys han d'estar federats en ciclisme

Animeu-vos.

dilluns, 27 de juny del 2011

Crònica 26-6-11. Esterri - Coll de Campirme- Bordes Perafita - Anàs - Pla d'Erides - Berrós - Esterri

Avui, abans de fer la crònica, he repassat el llistat de sortides del mes de juny, i m'he adonat que la sortida programada pel diumenge 26 era: Esterri-Anas-Berros Jussa-Esterri           5h.     1050 m.   i sortida a les 8h.

La sorpresa ja va ser el dissabte que a la botiga Esi Erri van dir: No, sortirem a les 6h.¡

Total, que la sortida que inicialment era programada per fer-la per carretera fins a Anàs (Vall de Cardós), per art de màgia s'ha convertit en pujar primer a Campirme, fer 950 m. mes de desnivell i 2 hores més de durada, ara entenc lo de sortir a les 6h.¡ Sembla que pre-meditadament algú ha endurit la sortida considerablement.

Amb tot aquest preambul, a les 6h erem 5 valents/es diposats a fer l'ESCORXADOR, la sortida mítica del Dani. José Luis ja ens havia avisat que ens acompanyaria fins a Campirme i giraria cua.

Campirme ja ho sabem, 1100 m. de pujada continuada sense repós, sortint a les 6h. no ens ha agafat el sol fins a 2/4 de 8, i ja no ens faltava gaire per arribar al coll.

Com la marxa era llarga, l'únic reagrupament de la pujada ha estat on comença la pista de terra.

Amb 2h 30', erem a dalt de tot de Campirme. a punt per iniciar la 1a. baixada del dia.

El primer tram de baixada és glebat i amb molleres i de seguida la trampa de les escobes, que ens han fet un piling a les cames.

Serà el camí bo?
 Alguns trams d'escobes eren impracticable a cavall de la bici.

A partir de mitja baixada el camí ja millore i podem baixar sobre la bici. El paisatge espectacular.

A partir de les bordes de Perafita el camí de baixada és amb menys pendent i més bo i ja es pot gaudir a tope de la baixada. aquí son ler ortigues les que ens deixen les cames fines.

Continuem passant poblets de bordes: Clavillats, Nibrós...

Desprès de 8 km. de baixada per senders, arribem a un tram de pista, fins trobar la carretera que porta al poble d'Anàs. Hem baixat dels 2050 m. de Campirme als 1.200 m. d'Anàs i ara hem de tornar a pujar els 1.850 m. del Pla d'Erides. Mengem una mica per afrontar els 650 m. de pujada. Son les 10h i comença a apretar el sol.

El Dani avisa que hi ha 2,5 km inicials durissims, i no ens enganya del tot, el cansament, el sol que apreta i la forta pujada ens fan posar el platillo i a velocitats de 5 km/h intentant reservar forces per acabar la pujada dignament.

Els 2,5 km durs que havia profetitzat el Dani es converteixen en 3,5, però desprès els 7 km segünets la pendent és mes suportable, encara que l'esgotament es va acumulantes. La calor apreta de valent.
Arribem a dalt a les 12 h, i ja en portem 5h 45' (sense descomptar les aturades).

Ara ve la baixada fins a Berrós,

Una novetat per tots nosaltres, menys pel Dani que havia estat el descobridor (i netejador) d'aquest vial, Primer baixem per un tram de pista pel mig de l'avetar de Berrós, en aquest racó tan remot ens trobem 2 quateros que ens diuen que la pista no té sortida, aquests no ens coneixen¡¡¡¡ (suposo que els ha enganyat la senyal que hi posa Berrós Sobirà).

Quan s'acaba la pista comença un descens espectacular per una antiga tiradera de la fusta que ens porta fins Berrós Sobirà. Llàstima que anem tan cansats i amb pressa que no ens permet gaudir del tot d'aquesta baixada¡ ni a fer cap foto.

Desprès, el postre, baixar fins a la Guingueta i desprès fins a Esterri per carretera.

Distància: 50 km.   Desnivell + 1.990 m.  temps total 6h 50'

Parte de guerra:

Caigudes: unes quantes sense conseqüencies.
Avaries: 2 enganxades de cadena, sens mes problema
Punxades: 0 . Continua la bona ratxa, i que duri.